18 Μαΐου 2024 9:24 πμ
Search

Πλατυγιάλι – Ιόνια οδός: Το τμήμα «φάντασμα» που παραμένει κλειστό από το 2018

Ισως το πιο σημαντικό οδικό έργο που έχει ανάγκη η περιοχή του Δήμου Ξηρομέρου και από τα πιο σημαντικά για την Αιτωλοακαρνανία γενικότερα, είναι το Αστακός – Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός. Τμήμα το Διευρωπαϊκού άξονα Πλατυγιάλι- Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία.

Δυστυχώς σε αυτό το άκρως απαραίτητο έργο, εδώ και πολλά χρόνια έχουμε ένα «φάντασμα», που παρατημένο και χωρίς να δίδεται από το 2018 στη κυκλοφορία, κανένας σήμερα δεν γνωρίζει ποια θα είναι η εξέλιξη του και δεν ακούγεται τίποτα, ούτε από πλευρά του φορέα υλοποίησης που ήταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ούτε από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που το 2018 επί διοίκησης Κατσιφάρα, αρνήθηκε την παραλαβή του έργου, διαπιστώνοντας μια σειρά προβλημάτων , κακοτεχνίες κλπ.

Πρόκειται για το τμήμα 2,7 χιλιομέτρων του οδικού έργου από τη διασταύρωση Αγίου Δημητρίου έως διασταύρωση του Πλατυγιαλίου, μήκους 6,2 χιλιομέτρων, τμήμα του συνολικού έργου της σύνδεσης του Αστακού και του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό.

Τα 3,5 χιλιόμετρα του έργου ακολουθούν υφιστάμενη χάραξη και τα 2,7 χιλιόμετρα νέα χάραξη, παράλληλη και ελάχιστα μέτρα παράπλευρα από υφιστάμενη χάραξη. Εδώ είναι και το πρώτο ανεξήγητο φαινόμενο. Ποιος ιθύνων νους επέλεξε για 2,7 χιλιόμετρα, να πάει η χάραξη παράλληλα σε υφιστάμενο δρόμο, λίγα μέτρα μόνο παραπέρα και όχι να πάμε πάνω στην υφιστάμενη χάραξη με διαπλατύνσεις. Ανεξήγητα και μυστήρια πράγματα.

Το έργο αυτό κόστους περί τα 25 εκατομμύρια ευρώ, με ανάδοχο την Εργοδυναμική Πατρών, ξεκίνησε το 2013. Με πολλά προβλήματα και διακοπές εργασιών και επιπλέον χρηματοδοτήσεις το 2018 υποτίθεται ότι τελείωσε, με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας όμως, να αρνούνται την παραλαβή του, λόγω εμφανών κακοτεχνιών, που έχουν να κάνουν με πολλαπλές καθιζήσεις και γενικά με πάρα πολλά προβλήματα που παρουσίαζε το έργο.
Από το 2018 έως σήμερα αυτό το έργο είναι κλειστό με πλαστικά εμπόδια. Κάποιοι έχουν κινδυνέψει να πάθουν ατύχημα στο συγκεκριμένο σημείο, γιατί μετά από στροφή βλέπουν τα εμπόδια ξαφνικά μπροστά τους και έχουν μπει και κατά λάθος μέσα τον δρόμο.

Κανένας  δεν γνωρίζει πια θα είναι η εξέλιξη του έργου και δεν ακούγεται τίποτα.

Η οδική σύνδεση Αστακός – Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός, έχει εδώ και πάρα πολύ καιρό ώριμες μελέτες, με στόχο την κατασκευή ενός σύγχρονου δρόμου. Όμως εκτός από το συγκεκριμένο προβληματικό κομμάτι  καμία χρηματοδότηση δεν έχει εξασφαλιστεί για να μπορέσει να υλοποιηθεί αυτό το τόσο σημαντικό έργο, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση.
Εκτός από το προβληματικό τμήμα διασταύρωση Πλατυγιάλι – διασταύρωση Άγιος Δημήτριος, μένει να κατασκευαστούν τα τμήματα Αστακός – Πλατυγιάλι, σε ένα δρόμο σήμερα  είναι μάλλον ότι χειρότερο υφίσταται σε οδικό δίκτυο στον Δήμο Ξηρομέρου και το τμήμα Άγιος Δημήτριος – Γέφυρα Γουριάς – σήραγγα Προφήτη Ηλία – Ιόνια Οδός.

Σύμφωνα με το τοπικό blog mytikaspress ο Δήμος Ξηρομέρου με την σημερινή διοίκηση του Γιάννη Τριανταφυλλάκη, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, διεκδικεί και πιέζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να μπορέσει καταρχήν να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για ένα έργο μελετητικά ώριμο, πράγμα όμως που δεν είναι εύκολο, με βάση την στάση του Υπουργείου έως σήμερα.

Αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί και να ενταθεί, με επιπλέον επιχείρημα στην διεκδίκηση, την προοπτική που ακούγεται για το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, για τεράστια τουριστική επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και συγκεκριμένα το project, της MEGA YAGHT MARINA AND RESORT NAUTILUS INVESTMENTS LIMITED.